195/65 R15
Dážď, sneh, mokrá alebo suchá vozovka, mráz… Nemecký autoklub ADAC testoval 16 zimných pneumatík strednej triedy. Pozrime sa na výsledky a hodnotenie!
Napriek tomu, že škála rozmerov pneumatík ako prvovýbava nových vozidiel sa neustále rozširuje, tohtoročnou voľbou sa stala pneumatika na vrchole predajného rebríčka s rozmerom195/65 R15 v nosnosťnej kategórii T pre maximálnu rýchlosť 190 km / h.
Na základe celkového výkonu pneumatík je možné vyvodiť pozitívny záver, pretože iba jeden model získal záverečné hodnotenie „dostatočné“, štyri pneumatiky získali hodnotenie „dobré“ a jedenásť získalo “uspokojivé“ hodnotenie.
Štyri modely na čele – yrovnaný výkon
Takže štyri pneumatiky: Dunlop Winter Response 2, Goodyear UltraGrip 9+, Michelin Alpin 6 a Vredestein Wintrac obstáli v teste s hodnotením „dobré“. Je to výsledok toho, že svojim vyváženým výkonom splnili všetky hlavné kritériá. V ich výkone v jednotlivých disciplínach boli len drobné rozdiely, takže stojí za to sa bližšie pozrieť na tie výsledky.
Pneumatiky dvoch sesterských spoločností, Dunlop a Goodyear, predviedli na suchých cestách veľmi presvedčivý performance, ale vynikajúci bol aj ich výkon na zasneženom svahu. Kým Dunlop Winter Response 2 vynikal nízkou spotrebou paliva, UltraGrip 9+ bol presvečivý na mokrej a ľadovej vozovke. Michelin Alpin 6 tradične vynikal dlhou životnosťou a tentoraz aj na suchej vozovke. Keďže ekonomicko-ekologický aspekt je obzvlášť dôležitým faktorom, Vredestein tiež stavil na to. Prejavilo sa to najmenším opotrebovaním a najnižšou spotrebou paliva.
Zaostali len o chlp
Na základe celkových výsledkov pneumatika g-Force Winter2 spoločnosti BF Goodrich a pneumatika Continental WinterContact TS 860 skončili tesne za vedúcou štvorkou. Obe pneumatiky si v teste opotrebovania počínali dobre a dobre si poradili aj na ľade a snehu. Na suchej a mokrej vozovke naopak vykazovali úplne opačné vlastnosti: zatiaľ čo BF Goodrich dosahoval na suchej vozovke vynikajúce brzdné dráhy, na mokrej vozovke nedokázal získať dobré hodnotenie.
Naopak, v mokrom teste podal Continental najlepšie výsledky. Ukázali sa menšie nedostatky na suchej ceste, čo sa týka ovládeteľnosti. Či jeho nástupca, TS 870, tento problém prekonal, ukáže až neskorší test.
Väčšie opotrebovanie
Nasledujúce štyri pneumatiky mali jednu vec spoločnú: hlavné jazdné kritériá boli relatívne dobre splnené, ale celkové výsledky sa zhoršili o jeden stupeň na základe testu opotrebenia, v ktorom dostali známku “uspokojivý“. Brigdestone Blizzak LM005 podával skutočne dobrý výkon na suchej vozovke a ukázal druhú najlepšiu spotrebu paliva na mokrej vozovke. Napriek všetkému, vzhľadom na opotrebovanie na snehu, nemohol získať lepší výsledok v celkovom hodnotení.
Falken Eurowinter HS01 si napríklad počínal dobre na suchých cestách, ako aj na snehu a ľade. Na mokrej vozovke však už nebol presvečivý. Aj keď značka Laufenn i FIT + LW31 + spoločnosti Hankook Tire v suchom teste dosahovala nízke výsledky, na mokrej vozovke si počínala dobre a na snehu a ľade si vybojovala najlepšie hodnotenie. Maxxis Premitra Snow WP6 dosahoval dobré výsledky na suchej, mokrej aj zľadovatenej vozovke, ale jeho výkon na snehu na lepšie miesto nestačil.
Slabší výkon na mokrej vozovke
Slabší individuálny výkon ostatných piatich pneumatík zapríčinil ich nižšie celkové skóre. Yokohama BluEarth ٭ WinterW906 bol presvedčivý na suchom asfalte aj na snehu a ľade, má však, čo zlepšiť na mokrej vozovke aj v opotrebovaní. Napriek tomu, že Barum Polaris 5 fungoval dobre na zasnežených a zľadovatených cestách, na mokrej vozovke si počíňal iba „uspokojivo“. V prípade Nokian WR Snowproof viedl slabšie výsledky na mokrej vozovke k strate bodov, pričom všetky ostatné hlavné kritériá dobre splnil. General Tire Altimax Winter 3 aj GT Radia Winterpro2 ukázali svoju slabšiu stránku na mokrej vozovke.
Rad uzatvára Kumho Wintercraft WP51 kvôli menej presvedčivému výkonu na suchom asfalte.
ADAC 2021 – Test zimných pneumatík 195/65 R15
Pneumatika/Dezén | ADAC hodnotenie | Na suchu | Za mokra | Hluk/ Komfort | Spotreba | Opotrebenie | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dunlop SP Winter Response 2 | 2,2 | 2,0 | 2,1 | 3,0 | 1,8 | 2.5 |
2 | Goodyear Ultra Grip 9+ | 2,2 | 2,3 | 1,8 | 2.8 | 2,3 | 2.5 |
3 | Michelin Alpin 6 | 2,3 | 1,9 | 2,5 | 3,1 | 2,0 | 2.5 |
4 | Vredestein Wintrac | 2,3 | 2,5 | 2.3 | 2.8 | 1,7 | 0.6 |
5 | BF Goodrich g-Force Winter 2 | 2,6 | 2,2 | 2,6 | 3,3 | 1,7 | 2.0 |
6 | Continental WinterContact TS 860 | 2.7 | 2,7 | 1,6 | 2,9 | 2,4 | 2.0 |
7 | Bridgestone Blizzak LM005 | 3,0 | 2,5 | 1,7 | 3,3 | 2,0 | 3,0 |
8 | Falken Eurowinter HS01 | 3,0 | 2,3 | 2,7 | 2,9 | 2,1 | 3,0 |
9 | Laufenn i FIT+ LW31+ | 3,0 | 2,6 | 2,2 | 2,9 | 2,2 | 3,0 |
10 | Maxxis Premitra Snow WP6 | 3.0 | 2,6 | 2,3 | 2,6 | 2,3 | 3.0 |
11 | Yokohama BlueEarth *Winter V906 | 3,1 | 2,1 | 3,1 | 3,1 | 2,1 | 3.0 |
12 | Barum Polaris 5 | 3,2 | 3,0 | 3,2 | 2,8 | 1,9 | 2,5 |
13 | Nokian WR Snowproof | 3,3 | 2,5 | 3,3 | 2,9 | 1,8 | 2,5 |
14 | General Tire Altimax Winter 3 | 3,5 | 3,4 | 3,5 | 2,7 | 1,7 | 2,0 |
15 | GT Radial Winterpro2 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 2,7 | 2,1 | 3,0 |
16 | Kumho Wintercraft WP51 | 3,6 | 3,6 | 3,0 | 3,2 | 2,5 | 2,5 |
zdroj: adac.de