225/50 R17
Správna priľnavosť na snehu, ľade a mokrej vozovke je životne dôležitá. To všetko umožňujú zimné pneumatiky. Ale ktorá je najlepšia voľba? Nemecký autoklub ADAC testoval 18 zimných pneumatík s rozmerom 225/50 R17 – dva modely v teste neprešli.
Výkon 18 testovaných zimných pneumatík ukazuje ambivalentný výsledok. Je potešujúce, že 3 modely v teste skvelo obstáli a 13 v strede poľa si taktiež počínalo dobre. Bude zaujímavé pozrieť sa na čiastkové výsledky, pretože niektoré modely s „uspokojivým“ hodnotením sa stali aj víťazom v danej kategórii.
Je však znepokojujúce, že Goodride Z-507 Zuper Snow a súčasne Linglong Green-Max Winter UHP ukázali nedostatky ohrozujúce bezpečnosť.



Víťazné trio
Dunlop Wintersport 5, Michelin Alpin 6, ako aj Goodyear UltraGrip Performance + suverénne získali titul najodporúčanejšie zimné pneumatiky. Všetky tri modely podávali vynikajúci výkon podľa hlavných kritérií a predviedli jednoznačný a vyvážený výkon. Ich čiastkové výkony ukázali iba jemné rozdiely.
Dunlop si tak získal uznanie najlepšia značka na snehu a najnižšia spotreba paliva. Michelin 6 tradične vynikal najmenším opotrebovaním a v porovnaní s ostatnými dvoma členmi víťaznej trojky ukázall o niečo lepšiu formu na suchom aj mokrom asfalte. Pneumatika Goodyear produkovala taktiež vyrovnané výsledky vo všetkých kategóriách, ale bez výrazného top-výkonu.
Pestrý stred rebríčka
Kleber Krisalp HP (dcérskej spoločnosti Michelin), na čele stredu rebríčka, bol na mokrom asfalte len o niečo slabší ako víťazi testu, a to sa odrazilo na celkovom hodnotení.
Nasledujúce štyri pneumatiky sa klasifikovali o niečo jednoduchšie, pretože rozdiely boli ešte výraznejšie. V prípade Bridgestone Blizzak LM005 výkon v teste opotrebovania viedol k zhoršeniu celkového konečného výsledku, ale zároveň zabodoval na zasneženej vozovke. Continental WinterContact TS 860 klesol v celkovom hodnotení kvôli svojim slabostiam na suchej vozovke. Nexen Winguard Sport 2 sa ocitol v strede rebríčka aj kvôli väčšiemu opotrebovaniu a jeho výkon za sucha, mokra a na snehu bol len uspokojivý. Bola to pneumatika, ktorá vykazovala najslabší celkový výkon z tejto štvorky, pretože Vredestein Wintrac Pro, ktorý bol slabší v teste opotrebovania, celkovo lepšie zabodoval vďaka svojej dobrej ovládateľnosti.
Ťažkosti na suchej a mokrej vozovke
ESA-TECAR Supergrip Pro, Sava Eskimo HP2, ako aj Fulda Kristall Control HP 2, svojimi výsledkami v suchom teste si zhoršili celkové hodnotenie. Ale v prípade Supergrip Pro, ktoré obvykle predáva nemecká obchodná spoločnosť Tecar, prostredníctvom značkových predajcov automobilov, treba zdôrazniť, že v teste dosiahol najlepší výsledok z hľadiska spotreby paliva. Sava Eskimo HP2, model slovinskej dcérskej spoločnosti Goodyear, produkoval najhlučnejšiu jazdu. V prípade ostatných piatich pneumatík viedli k downgrade rôzne dôvody. Firestone Winterhawk 4 dostal na suchej testovacej trati šmyk, ale ostatné hlavné kritériá dobre splnil. Nokian Snowproof P bol naopak presvedčivý na suchej vozovke, ale na snehu a mokrej vozovke už tak dobre neobstál. Testy pre Pirelli Winter Sottozero 3 na suchu, mokru a na snehu sa skončili len s „dostatočnými“ výsledkami. Toyo Observe S944 sklamal na mokrých a zasnežených cestách, zatiaľ čo Maxxis Premitra Snow WP6 na snehu a ľade.
Verdikt: nedostatoční
Inžinieri ADAC varujú pred kúpou dvoch modelov pneumatík: výkon pneumatík Goodride Z-507 Zuper Snow UHP a Linglong Green-Max Winter stačil iba na „nedostatočné“ hodnotenie.
ADAC 2021- Test zimných pneumatík 225/50 R17
Pneumatika/dezén | ADAC hodnotenie | Na suchu | Za mokra | Na snehu | Na ľade | Hlučnosť / Komfort | Spotreba paliva | Opotrebenie | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dunlop Winter Sport 5 | 2,3 | 2,4 | 2,5 | 1,5 | 2,5 | 3,4 | 1,7 | 2,5 |
2 | Michelin Alpin 6 | 2,3 | 2,1 | 2,3 | 2,4 | 2,2 | 3,1 | 2,2 | 1,5 |
3 | Goodyear UltraGrip Performance + | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 2,2 | 2,5 | 3,0 | 2,2 | 2,5 |
4 | Kleber Krisalp HP3 | 2,7 | 2,4 | 2,7 | 1,7 | 2,2 | 2,8 | 2,0 | 2,5 |
5 | Bridgestone Blizzak LM005 | 3,0 | 1,9 | 1,6 | 2,8 | 2,4 | 3,3 | 2,0 | 3,0 |
6 | Continental WinterContact TS860 | 3,0 | 3,0 | 1,9 | 2,1 | 2,2 | 3,0 | 1,9 | 2,5 |
7 | Nexen Winguard Sport 2 | 3,0 | 2,8 | 2,8 | 2,6 | 2,1 | 2,7 | 2,4 | 3,0 |
8 | Vredestein Wintrac Pro | 3,0 | 2,3 | 2,3 | 2,2 | 2,5 | 3,4 | 2,0 | 3,0 |
9 | ESA+TECAR SUPERGRIP PRO | 3,1 | 3,1 | 2,8 | 2,1 | 2,3 | 3,1 | 1,4 | 2,5 |
10 | Sava Eskimo HP2 | 3,1 | 3,0 | 3,1 | 2,2 | 2,4 | 4,0 | 1,9 | 2,5 |
11 | Fulda Kristall Control HP 2 | 3,2 | 3,2 | 3,0 | 2,4 | 2,5 | 3,7 | 1,8 | 2,5 |
12 | Firestone Winterhawk 4 | 3,3 | 3,3 | 2,1 | 1,9 | 2,1 | 2,9 | 2,2 | 2,5 |
13 | Nokian Snowproof P | 3,3 | 2,2 | 3,3 | 2,7 | 2,1 | 2,8 | 1,9 | 2,5 |
14 | Pirelli Winter Sottozero 3 | 3,3 | 3,3 | 2,9 | 1,6 | 3,0 | 3,6 | 2,3 | 2,5 |
15 | Toyo Observe S944 | 3,3 | 2,5 | 3,3 | 2,9 | 2,1 | 3,4 | 2,4 | 3,0 |
16 | Maxxis Premitra Snow WP6 | 3,4 | 2,1 | 2,3 | 3,4 | 2,8 | 3,4 | 2,2 | 3,0 |
17 | Goodride Z-507 Zuper Snow | 5,5 | 3,8 | 3,3 | 5,5 | 3,1 | 3,8 | 2,1 | 3,5 |
18 | Linglong Green-Max Winter UHP | 5,5 | 3,5 | 5,5 | 2,2 | 2,4 | 3,3 | 2,3 | 2,5 |
zdroj: adac.de