Podľa Medzinárodnej agentúry pre energiu vzrástli v roku 2015 emisie vznikajúce spaľovaním fosílnych palív o viac ako 5 %. V súčasnej dobe venujú automobilový výrobcovia obrovské objemy prostriedkov na vývoj zameraný na zníženie emisií CO2, byť aj len o niekoľko percent lepší. Pritom však podľa štúdie môžu mať i minimálne úpravy vozidiel prekvapivo veľký efekt na zníženie spotreby paliva a emisií CO2.
Európski výrobcovia pneumatík sa zhodujú na tom, že vnášaním inovatívnych a udržateľných technológií do procesu výroby pomáhajú znižovať ekologickú stopu ich produktov. Výrobcovia pneumatík majú neodmysliteľne dôležitú rolu čo sa týka bezpečnosti na cestách, ale ich prioritou musí byť aj udržateľnosť.
Práve v tomtu duchu sa za astincencie Európskej Komisie zrodila dohoda Green Deal, v ktorej sa poukazuje na neodlúčiteľnosť týchto požiadaviek. Znižovanie CO2 emisií v automobilovej výrobe a doprave neznamená iba to, že sa usilujú o najminimálnejšie, ba nulové emisie, ale aj to že pri výrobe pneumatík musia byť používané najmodernejšie technológie, lebo tie sú nevyhnutné k dosiahnutiu čo najefektívnejsieho využitia energií.
Výber správnych kolies a pneumatík znižuje emisie CO2.
Štúdie preukázali, že správne pneumatiky, ich správne nahustenie a správna geometria kolies môžu znížiť spotrebu paliva – a tým aj emisie CO2 – až o 15 %. (A pokiaľ vám nestačí podnet z hľadiska životného prostredia, v oblasti úspory finančných prostriedkov to môže znamenať až 8 000 EUR na jedno vozidlo za rok.)
Európska únia sa k otázke znižovania CO2 emisií stavia proaktívne: neustále hľadá a zavádza nové a inovatívne technológie, pričom zlepšuje a napomáha žvyšovať bezpečnosť cestnej premávky. Prijatie zodpovednosti zo strany priemyslu sa odzrkadluje aj na tom, že sa snaží vyhovieť minimálnym požiadavkám vzťahujúce sa na pneumatiky a tiež že bezkompromisne vyhovela novým pravidlám na označovanie pneumatík. Tieto nové štítky sa zameriavajú hlavne na efektívnosť využitia energie.
zdroj: https://slo.tecnewsnow.com/