pneuservisné služby od roku 1990

Zákaznícky servis
0908 592 246

Ako vybrať zimné pneumatiky?

Verzia pre tlač

Pneumatiky vyberáme podľa výkonu auta.

(Čo je vhodné pre jedného, to nemusí byť ideálne pre druhého. To sa vzťahuje aj na pneumatiky. Čo vyhovuje pre moje auto, to nemusí byť dobré pre susedove auto.) Keď vyberáme zimné pneumatiky, treba vedieť, aké očakávania a parametre majú spĺňať. Zimné pneu musia dosahovať dobrý výkon nie len na snehu a ľade, ale i na mokrej zimnej vozovke. Výber treba prispôsobiť osobným podmienkam s ohľadom na to, kde, koľko a akým štýlom jazdíme. Ďalším parametrom je výkon auta. Na prémiové kategórie áut patria prémiové pneumatiky. Na zimnú sezónu sa v žiadnom prípade neodporúčame kombinovanie zimných pneumatík s letnými!!! Zvyšuje to riziko nebezpečia počas jazdy. Rôzne vzory dezénu a výkonnostné rozdiely negatívne ovplyvňujú ovládateľnosť vozidla.

Pneumatiky vyberajme podľa jazdného štýlu šoféra a typu auta. Napríklad na športové auto s vodičom športového štýlu nebude dobrou voľbou pneumatika, ktorá je odporúčaná na rodinné kombičko. Pri výbere sa dá ľahko stratiť v detailoch. Vyžiadajte si radu odborníka a ponuku šitú na Vás.

Chystáte sa na lyžovačku či ste na cestách veľa kvôli práci? – Nezabúdajte na bezpečnostné predpisy jednotlivých štátov!

Povinné zimné pneumatiky – V jednotlivých štátoch Európy sa môžu vzťahujúce predpisy dosť líšiť. Ak si chceme byť istí, môžeme sa držať toho, že dezén zimnej pneu má byť hlbší ako 4mm minimálne v období od 15.októbra do 15. marca. Nezabúdajte ani na snehové reťaze! Môže sa stať, že na vyššie položené miesta (sú to hlavne lyžiarske destinácie)  Vás bez nich nepustia. Viac sa dočítate v článku Povinné zimné pneumatiky.

Rozdiel medzi zimnými a letnými pneumatikami – Niektorí sú mylne toho názoru, že zimné pneumatiky sú marketingová finta a že sa im pripisuje prehnane veľký význam. O rozdieloch medzi letnými a zimnými pneu sa dozviete viac v článku V čom sa líšia zimné pneumatiky od letných?

Zimné značenie na pneumatikách – V niektorých štátoch sa používa značenie „Alpin“, kým inde, ako aj na Slovensku, si predpisy vyžadujú značenie S+M. Táto skratka sa používa aj vo viacerých podobách. Na bočnej strane pneumatík je uvedených viacej značení, o ktorých sa dozviete viac v článku Značenie na pneumatikách.

 

História zimných pneumatík

História zimnej pneu s začala v roku 1905. Vtedy sa totiž zrodila myšlienka, že by sa v lete a v zime mali používať rozdielne pneumatiky. Pravda, sneh a ľad vtedy nerobili problémy na asfalte ale na poľných cestách.

Z toho vyplývajúc boli prvé zimné pneumatiky vyrobené pre pracovné stroje. Tieto pneu dosahovali vyššiu výkonnosť, ale od letných pneu sa líšili iba dezénom.

V roku 1934 firmy fínska Nokian a nemecká Continental, nezávisle od seba, priviedli na trh prvé zimné plášte na agrotechniku.

Rok 1936 priniesol prvé zimné pneumatiky na osobné autá menom Hakkapeliitta, od firmy Nokian.

V 80-tych rokoch dospeli výrobcovia k záveru, že vďaka rýchlemu rastu a vývoju automobilového priemyslu v budúcnosti nepostačí dovtedy známa, od letnej pneu iba dezénom odlišná pneu. Začal sa boj o prvenstvo, čo prinieslo ďalší veľký prielom v vývoji zimných pneumatík. Dodnes používanú technológiu, zimnú zmes so silikou, ako prvá predstavila francúzska Michelin v roku 1992. Táto pneumatika nielen že umožňovala lepšiu priľnavosť za zimných podmienok, ale mala aj nižší valivý odpor, čo vo veľkom ovplyvňuje spotrebu vozidla.