Tentokrát v teste letných pneumatík ADAC sa hodnotilo 15 aktuálnych modelov s rozmerom 205/55 R16, ktoré sú najpredávanejšie v Nemecku, pre väčšinu kompaktných automobilov od Audi A3 po VW Golf. Celkový výsledok je pozitívny, no napriek tomu zažili vodiči ADAC určité prekvapenia.
- Na čele sa umiestnili Contiental, Semperit a Bridgestone
- Ukázali sa veľké rozdiely v opotrebovaní
Keď v noci už nemrzne a teploty konečne stúpnu na dvojciferné plus stupne, je čas prezuť na letné pneumatiky. Ale ktorá pneumatika je najlepšia? Odpoveď zistíme z testu pneumatík ADAC, ktorý sa konal s účasťou pneumatík v často žiadanom rozmere 205/55 R16 v rýchlostnej triede V do 240 km / h.
Výsledok: z 15 testovaných modelov bol celkový výkon troch modelov hodnotený ako „dobrý“, jedenásť pneumatík ako „uspokojivé“ a jedna pneumatika s hodnotením „dostatočný“. Po tabuľke so známkami a individuálnymi hodnoteniami nájdete silné a slabé stránky modelov v porovnaní – a dôležitou témou je tentoraz opotrebenie.
205/55 R16 ADAC 2021 – Test letných pneumatík
Značka | ADAC hodnotenie | na suchu | na mokre | Hluk / Komfort | Spotreba paliva | Opotrebenie | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Continental PremiumContact 6 | 2.2 | 2.0 | 1.8 | 3.1 | 2.5 | 2.5 |
2 | Semperit Speed-Life 3 | 2.2 | 2.0 | 1.9 | 2.8 | 2.0 | 2.5 |
3 | Bridgestone Turanza T005 | 2.3 | 2.0 | 2.1 | 3.2 | 1.8 | 2.5 |
4 | Goodyear EfficientGrip Performance 2 | 2.6 | 2.6 | 2.3 | 2.8 | 1.9 | 0.6 |
5 | Kumho Ecsta HS51 | 2.6 | 2.6 | 2.2 | 2.8 | 1.6 | 2.0 |
6 | Apollo Alnac 4G | 2.7 | 2.6 | 2.7 | 2.8 | 1.9 | 2.0 |
7 | Hankook Ventus Prime 3 K125 | 2.7 | 1.5 | 2.7 | 2.9 | 1.9 | 2.5 |
8 | Fulda EcoControl HP 2 | 2.8 | 2.5 | 2.8 | 2.7 | 1.9 | 1.5 |
9 | BF Goodrich Advantage | 2.9 | 2.2 | 2.9 | 2.8 | 1.6 | 2.0 |
10 | Maxxis Premitra 5 | 3.0 | 1.4 | 2.2 | 3.1 | 2.7 | 3.0 |
11 | Nokian Wetproof | 3.0 | 2.1 | 2.3 | 2.7 | 2.3 | 3.0 |
12 | Pirelli Cintorato P7 | 3.0 | 2.0 | 2.0 | 2.7 | 2.3 | 3.0 |
13 | Uniroyal RainSport 5 | 3.0 | 2.9 | 2.1 | 2.7 | 1.9 | 3.0 |
14 | Petlas Imperium PT515 | 3.3 | 3.3 | 3.3 | 3.1 | 2.2 | 1.5 |
15 | King Meiler Sport 1 | 3.6 | 3.2 | 3.6 | 3.7 | 2.0 | 2.5 |
Obzvlášť vyvážené: víťazné modely
Tri pneumatiky podali veľmi vyvážený výkon, dosiahli „dobré“ celkové hodnotenie, preto sa vrelo odporúčajú.
Continental PremiumContact 6 vzbudzuje dobrý celkový dojem a je obzvlášť spoľahlivý na mokrej vozovke: v kategórii ovládateľnosti za mokra získal zďaleka najlepšie hodnotenie. V porovnaní s najlepšie hodnoteným však ukazuje o niečo vyššiu spotrebu paliva.
Všestranný je aj Speed-Life 3 od Semperit (patriaca tiež Continentalu). Aj keď na mokrej vozovke podáva mierne horší výkon, prekonáva PremiumContact 6, pokiaľ ide o valivý odpor, teda spotrebu paliva.
Bridgestone Turanza T005, ktorý obstál dobre na mokrej vozovke, zaujme aj na suchu krátkymi brzdnými dráhami. Ďalšou z jeho silných stránok je nízky valivý odpor.
Opotrebovanie na suchých cestách
Goodyear EfficientGrip Performance 2. Aj keď boduje svojou krátkou brzdnou dráhou a dobrou ovládateľnosťou na mokrej vozovke, pri jazde na suchej ceste ukazuje mierne nedostatky, preto v celkovom hodnotení získal hodnotenie „uspokojivý“. Medzi jeho silné stránky patrí vysoká odolnosť proti opotrebovaniu – ale o tom neskôr.
Kórejský Kumho Ecsta HS51 zaujme odolnosťou proti aquaplaningu. Pri jazde prehltne málo energie, pri4om v porovnaní ušetrí najviac paliva. Na druhej strane ukazuje slabú stránku na suchom asfalte. Najmä pokiaľ ide o ovládateľnosť – pôsobí menej precízne.
Petlas Imperium PT515 z Turecka sa z hľadiska bezpečnosti jazdy zviditeľnil na suchých cestách svojou nízkou bočnou tuhosťou a zlou priľnavosťou. Svojimi relatívne dlhými brzdnými dráhami a slabými prejavmi v ovládaní nepresvedčil ani za mokra.
Opotrebovanie za mokra
Alnac 4G spoločnosti Apollo od materskej značky Vredestein, sa pokúša nájsť zlatý stred pri kritériách „mokrá“ a „suchá“, ale sotva to stačí na verdikt „dobrý“ v obidvoch disciplínach.
Naopak Hankook Ventus Prime 3 K125 je vysloveným špecialistom na jazdu v suchu: dokáže byť ovládaný obzvlášť precízne a ponúka najvyššiu úroveň adhézie, ale vďaka slabšej ovládateľnosti na mokrom povrchu prichádza o lepší výsledok.
Ovládateľnosť za mokra stojí Fulda EcoControl HP 2 od skupiny Goodyear tiež cenné body, ale je rozhodne presvedčivý v opotrebovaní a spotrebe paliva. Tieto ekonomické kritériá sú silnou stránkou aj modelu Advantage od dcérskej spoločnosti Michelin BF Goodrich, ktorý aj na suchých cestách zaujme krátkymi brzdnými dráhami. Vodiči ADAC však upozornili na nízku priľnavosť za mokra a výraznú stratu síl v zákrutách pri akcelerácii a brzdení.
Strata bodov pre vysoké opotrebenie
Tri modely Maxxis Premitra 5, Nokian Wetproof a Pirelli Cinturato P7 C2, ukazujú dobré a vyvážené vlastnosti za sucha aj za mokra, prichádzajú však o body z dôvodu ich relatívne vysokého opotrebenia, ktoré je z ekologického a ekonomického hľadiska nedostatkom najmä pre vodičov, ktorí toho najazdia veľa. Tieto pneumatiky sa však stále dobrou alternatívou pre vozidlá s veľmi nízkym počtom ročne najazdených kilometrov.
Grafika ukazuje, aké veľké boli tentokrát rozdiely v teste opotrebenia: Nokian dosiahol hranicu opotrebenia na takmer 24 800 kilometroch, zatiaľ čo pneumatika Goodyear Efficient Grip Performance 2 môže za rovnakých podmienok najazdiť viac ako dvakrát toľko kilometrov, konkrétne 55 300 kilometrov .