Skip to content

infolinka: Po-Pi 8:00 – 17:00

 0908 59 22 46

PNEU- A RÝCHLOSERVIS

Výmena brzdového obloženia, Výmena kvapalín, Oprava a dezinfekcia klimatizačnej jednotky, Diagnostika auto elektroniky a motora, Oprava čelného skla,
Predaj pneumatík, diskov a náhradných dielov

  • Služby
  • Pneuservis
    • Pneu Hotel – mimosezónne uskladnenie pneumatík
    • Oprava čelného skla – po poškodení od odrazených kamienkov
    • Leštenie svetlometov
    • Správa vozového parku – Flotilová zľava
    • Potrebujete vymeniť žiarovku na aute?
  • Testy
    • Testy letných pneumatík
    • Testy zimných pneumatík
    • Testy celoročných pneumatík
  • Informácie a rady
    • Člákny
    • Technologie
    • EÚ štítok na označovanie pneumatík
    • Ako zmerať rozteč diskov
    • Kalkulačka rozmerov
    • ET kalkulačka (kalkulačka zálisu)
  • Kontakt
  • Služby
  • Pneuservis
    • Pneu Hotel – mimosezónne uskladnenie pneumatík
    • Oprava čelného skla – po poškodení od odrazených kamienkov
    • Leštenie svetlometov
    • Správa vozového parku – Flotilová zľava
    • Potrebujete vymeniť žiarovku na aute?
  • Testy
    • Testy letných pneumatík
    • Testy zimných pneumatík
    • Testy celoročných pneumatík
  • Informácie a rady
    • Člákny
    • Technologie
    • EÚ štítok na označovanie pneumatík
    • Ako zmerať rozteč diskov
    • Kalkulačka rozmerov
    • ET kalkulačka (kalkulačka zálisu)
  • Kontakt
Home>Člákny>Runflat pneumatiky – jazda po defekte
ČláknyTechnologia

Runflat pneumatiky – jazda po defekte

Tamás
12/05/2018 380 Views

RUN FLAT pneumatiky sú podľa ISO technickej normy tie gumy, na krorých sa dá bez problémov navigovať auto až do rýchlosti 80 km/h a to na vziadalenosť až 80 km bez tlaku. Pneumatiky vyhovujúce podmienkam ISO standard 16992, sa označujú na bočnej strane pneumatiky nasledujúcim symbolom a pridaním písmena „F“ pred priemer napr. 225/45 RF17.

V skutočnosti výrobcovia označujú tieto pneumatiky rôznymi skratkami, najčastejšie

  • RFT (Run-Flat Technology)
  • ROF (RunOnFlat)
  • SRC

ale môžeme sa stretnúť aj s ďalšími skratkami, ktoré môžu byt kombinované aj s iným nadpisom

  • FRT (Flat Run Technology) – stretneme sa s tým najmä na značke NOKIAN, ktorý po strate tlaku a pri plnom zatažení dopuručuje jazdu max. 50 kilometrov, naprázno aj 150 km. Doporučená rýchlosť je 80 km/h, na šmikľavej ceste iba 50 km/h.
    Nokian (CZ)
  • ZP (Zero Pressure) – Michelin označuje takto svoje pneumatiky a doporučuje na nich jazdiť po defekte maximálne 80 kilometrov s rýchlosťou 80 km/h.
    ZP SR – Takto označené pneumtiky doporučujú použiť maximálne 30 kilometrov po spustení, a to s maximalnou rýchlosťou 80 km/h. Označenie používa tiež Michelin na svojich pneumatikách.
    Michelin (EN)
  • DSST (Dunlop Self Supporting Technology) – s touto skratkou sa stretneme na pneumatikách značky Dunlop
    Dunlop (EN)
  • SSR (SelfSupportingRunflat) – používa to Continental
    Continental (SK)
  • EMT, ROF(RunOnFlat) – GoodYear (EN)
  • R/F – Pirelli technology
  • VRFC – Vredestein technology

Princíp fungovania týchto pneumatík je použitie vystužených bočníc peumatiky. Je známe, že ak bežná pneumatika stratí tlak, zdeformuje sa pod ťarchou vozidla. Takto vyfučaná pneumatika vylučuje bezpečnú jazdu, pretože môže dojsť k strate kontroly nad vozidlom. Ďalej je isté, že takáto bežná vyfučaná pneumatika sa po niekoľkých kilometroch jazdy zničí

Práve z tých dôvodov, aby sa predišlo podobným nepríjemnostiam, majú pneumatiky RUNFLAT spevnené bočnice, čím udržia poškodenú pneumatiku na ráfiku. Testy potvrdili, že je to možné aj pri úplnej strate tlaku. Ak je maximálna rýchlosť vozilda znížená na 80km/h, dá sa s takouto pneumatikou dôjst do vzdialenosti 80 až 100 kilometrov. Je však portebné vedieť, že pokles tlaku v RUNFLAT pneumatikách je takmer nepostrehnuteľný, pretože jazdné valstnosti a optický vzhľad sa tým nemenia. Z tohto dôvodu si použitie tejto inovácie vyžaduje indikátor defektu pneumatiky (TPMS – Tire Pressure Monitoring System).

Veľkou výhodou je dojazd a to, že sa nemusíme obávať nepríjemného prezúvania v daždi či v zime. Ďalej, keďže nie je potrebné náhradné koleso a zdvihák, ostane nám o 60-90 litrov viac miesta v batožinovom priestore (na váhe to uberie 10 až 25kg).

Pozrime si aj nevýhody tejto technológie. Ako sme už spomínali, bočnice RUNFLAT pneumatík sú tvrdšie, ako pri klasických pneumatikách, vďaka čomu je jazda na nich pocitovo tvrdšia. Majú tiež väčšiu hmotnosť a valivý odpor, z čoho vyplýva, že sa zvyšuje spotreba paliva vozidla.

Čo sa týka finančnej stránky nevýhod, RUNFLAT pneumatiky sú cca. o 15-20% drahšie ako klasické. Tiež sa neodporúča ich oprava a použitie po väčsom defekte, ktorú by klasická pneumatika pravdepodobne zvládla.

Ak berieme prezúvanie, kvôli tuhej bočnici to je pomerne náročné. Aby sa predišlo poškodeniu pätiek plášťa pri prezúvaní, treba stroj, ktorý narába s pneumatikou veľmi šetrne – nemá ho však každý pneuservis, takže prezúvanie RUNFLATOV nás vyjde tiež o niečo drahšie.

Related tags : dojazdevé pneumatikyRFTRunFlatRunOnFlat
Share:

Previous Post

– TEST – ADAC- 205/55 R16 V – TEST LETNÝCH PNEUMATÍK 2018

- TEST – ADAC- 205/55 R16 V – TEST LETNÝCH PNEUMATÍK 2018

Next Post

Continental – Stanovisko k starnutiu pneumatík

Continental - Stanovisko k starnutiu pneumatík

Related Articles

Continental - Stanovisko k starnutiu pneumatík Člákny

Continental – Stanovisko k starnutiu pneumatík

Sedem vecí, ktoré skontrolujte na aute pred dovolenkou Člákny

Sedem vecí, ktoré skontrolujte na aute pred dovolenkou

Viete čo patrí do povinnej výbavy auta? Člákny

Viete čo patrí do povinnej výbavy auta?

Aktuálne Niektorí vodiči stále neprezuli na letné pneumatiky, na vine je koronavírus ČLÁKNY Prieskum Continental Člákny

Prieskum Continental: Niektorí vodiči stále neprezuli na letné pneumatiky, na vine je koronavírus

ČláknyTechnologiaTestyTesty zimných pneumatík

„First Choice“ – Continental VanContact 4Season na stupni víťazov v teste pneumatík časopisu promobil

Najnovšie články

  • Nový elektromobil ID. 3 z dílny Volkswagen překonal na pneumatikách Hankook Winter i*cept evo 3 nový světový rekord
  • Mechanické práce – Rýchloservis
  • Diagnostika vozidla
  • Servis klimatizácie
  • Chystáš sa na lyžovačku?– Takto priprav svoje auto!
Naše služby
rýchloservis - akcia -30%
služby

Mechanické práce – Rýchloservis

Tamás
03/01/2021 244 Views

Ponúkame všetky druhy bežného servisu – oprava ná...

Viac
DIAGNOSTIKA VOZIDLA
služby

Diagnostika vozidla

Tamás
03/01/2021 191 Views

Cvakanie, hrkanie, škrípanie? Neviete, čo s vašim...

Viac
SERVIS KLIMATIZÁCIE
služby

Servis klimatizácie

Tamás
02/01/2021 150 Views

Ponúkame kompletný servis auto klimatizácie – pln...

Viac
služby

STK/EK – vybavíme to za Vás, kompletne!

Tamás
22/07/2020 583 Views

Kompletné vybavenie STK / EK kontroly na jednom m...

Viac
Viac
Copyright © no1pneu.sk | WordPress Theme Ultra Lite