Zasnežené, zľadovatené a mokré cesty. Ktorá pneumatika je schopná trvale dosahovať dobré výsledky v rôznych podmienkach na vozovke? Pätnásť súťažiacich pneumatík sa zúčastnilo testu zimných pneumatík ADAC pre automobily nižšej strednej triedy – a 2 v testoch neuspeli.
Test pneumatík 205/55 R16 (do max 210 km/h) je všeobecne pozitívny. 15 skúmaných modelov bolo okrem jazdných a bezpečnostných aspektov testovaných aj na komfort a hospodárnosť. 5 bolo obzvlášť dobrých a 7 uspokojivých. Jedna pneumatika obstála v teste ako vhodná a dve skončili s nedostatočnými výsledkami z dôvodu slabého výkonu na mokrej vozovke.
Traja víťazi: vyrovnaní
Test na snehu sa konal vo fínskom meste Ivalo. V tejto úlohe bolo päť pneumatík ohodnotených ako „vysoko odporúčané“. Prvý (v poradí a aj v hodnotení) je Bridgestone Blizzak LM005, ktorý urobil obzvlášť dobrý dojem na mokrej aj suchej vozovke. Tento model však ukázal tiež najvýznamnejšie opotrebenie pneumatík spomedzi tých, ktoré boli v popredí.
Pre tých, ktorí svoje autá používajú dlhodobo, je lepšou voľbou Michelin Alpin 6, ktorá sa umiestnila na druhom mieste. Luxusný model francúzskeho výrobcu si na suchých vozovkách počínal o niečo horšie s predpovedanou životnosťou 43 000 km, čo je ale obzvlášť dobrý údaj.

Celkom dobré výsledky dosiahli aj pneumatiky Dunlop Winter Sport 5 a Hankook i*cept RS2 na suchej vozovke. Vlastnosti Dunlop sa trochu menia najmä u už nahriatych pneumatík, keď sa zadná náprava testovaného vozidla (Golf VII GTI) správala o niečo pružnejšie. Oproti tomu zadná časť vozidla, vybaveného pneumatikou Hankook, sa počas náhlych úhybných manévrov značne posúvala smerom von. Obe pneumatiky vykazovali dobré výsledky na mokrej aj zasneženej vozovke. Dunlop si tiež počínala dobre z hľadiska opotrebenia s predpokladanou životnosťou 39 500 kilometrov.
Maxxis Premitra Snow WP6 je pneumatika od taiwanského výrobcu pneumatík, ktorá uzatvára „zelenú“ skupinu. Získala dobré hodnotenie na suchej aj mokrej vozovke, rovnako aj na zasnežených vozovkách a v skúške opotrebenia. Celkovo je všetkých päť pneumatík vyvážených a hodnotených s dobrým výkonom.
Stred: slabší na suchu
Skúšky na suchej vozovke sa konali neďaleko Ríma. Ťažkosti s jazdou na suchej vozovke malo aj sedem kvalifikovaných pneumatík. Celkový výsledok bol vážne ovplyvnený získanými bodmi.
Testované modely poskytovali vodičom dobrú príležitosť na optimálne riadenie vozidla, kvôli pružnosti zadnej nápravy však auto nešlo úplne rovno. Preto bolo potrebné neustále vyrovnávanie volantom. V extrémnych prípadoch sa zadná časť vozidla posúvala smerom von, čo viedlo k pretáčavosti. Z tohto dôvodu boli znížené body, najmä u pneumatík Pirelli Cinturato Winter a Giti GitiWinter W1.
Slabší výkon na suchej vozovke mal za následok horšie celkové výsledky u mnohých, inak dobre hodnotených, zimných pneumatikách. Pneumatika Continental WinterContact TS 860 sa umiestnila na druhom mieste medzi všetkými modelmi testovanými za mokra. Aj pneumatiky Goodyear UltraGrip 9+ a Pirelli Cinturato Winter si počínali dobre na mokrej aj zasneženej vozovke.

Falken Eurowinter HS01 nedosiahla uspokojivé hodnotenie na zasnežených cestách. Sava Eskimo HP2 a GitiWinter W1 dosiahli stredné hodnotenie na mokrej vozovke. Vyskytli sa problémy s ovládaním Sava a Giti, ktoré ťažko znášali aquaplanning. Keby sa netestovali aj vlastnosti za sucha, mohla by aj pneumatika Toyo Observe S 944 skončiť na vrchole hodnotenia. Celkové výsledky pneumatiky Toyo boli pozitívne aj napriek tomu, že na mokrej vozovke neboli hodnotené najlepšie.
Poslední: príliš veľa nedostatkov
Na mokrej vozovke a v snehových podmienkach skončil Semperit Speed-Grip 3 v top 3. Odporúčať túto pneumatiku môžeme iba za určitých podmienok, pretože na suchej vozovke vykazovala niekoľko slabín. Pri zahrievaní zimných pneumatík je povrch pľuzgierovitý a auto je pretáčavé. Pneumatika King Meiler Winter Tact WT81 taktiež nedostala hodnotenie „odporúča sa“. S najdlhšou brzdnou dráhou a najhoršou ovládateľnosťou skončila v teste medzi poslednými. Napriek uspokojivému výsledku na zasnežených cestách a najdlhšiemu (45 000 km) predpokladanému počtu najazdených kilometrov bezpečnostné parametre neumožňujú, aby sa dostala medzi odporúčané pneumatiky. Na poslednom mieste sa ocitla pneumatika Tristar Snowpower HP, ktorá napriek tomu, že vykazovala najkratšiu brzdnú dráhu, zlyhala na zasnežených cestách. Pre nedostatky na mokrej vozovke (aquaplanning a jazdné vlastnosti) mohla skončiť až na poslednom mieste.